Tere lugejad! Aitäh teile kõigile, kes on end kirja pannud, et olla osa meie teekonnast – meil on suur rõõm teiega seda kõike jagada!
Mina olen Markus, Futurefoods looja ja juht. Ma olen pikalt mõelnud, mida Telgitaguste I osas jagada. Kas alustada päris algusest ja rääkida ära meie enda arvates päris lahe lugu või käia ajaga kaasas ja rääkida sellest, mis praegu teoksil on.
Ma arvan, et natuke mõlemat on vahva – kui teil aga lugejatena on kindlaid teemasid või küsimusi, mille pealt ma võiksin katteloori avada, siis kirjutage mulle ja saame seda järgmises osas puudutada!
Esimene tõus ja langus
Ma alustan sellest, et võtan kokku suurima aktuaalse teema – meie 2.0 launch Detsembri alguses, tänu millele tõenäoliselt ka paljud teie hulgast meie kohta esimest korda kuulsid. Ettevalmistus meie launchiks algas juba septembris, kui oli selgelt näha, et see, mida enne tegime, paraku ei toiminud piisavalt hästi.
Olime oma tooteid müünud juba alates aprillist ja kuigi suur osa tagasisidest oli positiivne, nägime samas ka, kuidas miski polnud ikka piisavalt paigas – müük meie jaemüügikohtades oli allapoole trendis ja püsikliente polnud piisavalt, et meie enda toidulauda katta.

Tol hetkel (septembris) läksin siis tagasi “joonistustahvli” juurde ja tuli välja mõelda, kas tasub proovida ettevõtet edasi ehitada või on tõesti aeg uksed kinni panna! Kõlab mornilt, aga täpselt nii see ka oli – eelarve oli kokku kuivanud ja üksinda toidutootmisettevõttele kõike teha tundus üle jõu käivat. Kuidagi ei saanud aru ka päris täpselt, milles see probleem siis ka oli, aga teooriaid oli mitu – 1) kastmete maitse pole piisavalt hea, 2) liiga vähesed inimesed teadsid üldse, et me olemas oleme, 3) turgu sellisele tootele pole piisavalt.
Eks me siiani täpselt ei tea, mis see siis oli, kuid nähtavasti oli tegemist kombinatsiooniga esimesest kahest – mina ju pole kunagi varem toidutootmisega kokku puutunud ja poleks imestada midagi, kui kastmete esimesed retseptid siis ikkagi piisavalt head pole! Samuti, kui paljude silmadeni me ikka oma vaikse turundustegevusega jõuda suudame. Teeme küll postitusi, vahel reklaame ja kollaboratsioone – isegi meediaga proovisime ühendust saada, et oma missioonist ja toodetest rääkida, kuid toona ei võtnud meid keegi eriti tõsiselt ja see jäi soiku.
Kõik see kõlab väääga masendavalt, mis kirjeldas ka minu emotsioone sellel perioodil, kuid ma ei kavatsenudki alla anda. Ma pean tunnistama, et olen väga kangekaelne ja kuna ma enamvähem mõistsin, millised võivad meie murekohad olla, ei suutnud ma neid lahendamata jätta…
2.0 Launch ja Epood
Ehk siis hakkas periood tootearenduseks, numbrite üle arvutamiseks ja visiooni ümberkujundamiseks, et saaks välja mõelda midagi, millega Futurefoods ellu suudaks jääda. Selle saavutamiseks kaasasin ma meeskonda ka päriselt toiduteadusliku taustaga tiimikaaslase Demi, kes aitaks meil retseptid paremaks teha ja kogu uus visioon ellu viia.
Arendasime uued maitsed välja koos tuttavate, endiste klientide ja personaaltreenerite abil – see on täiesti uskumatu, kui palju paremad meie uued kastmed on! Kui ma esimest korda neid maitsesin, siis ma tundsin siiralt nii palju rõõmu. Ma tundsin, et need on päris tooted, mitte enam minu kodukootud leiutised. 😀

Järgmisena tuli ette võtta pakend – pikalt olime saanud tagasisideks, et need pudelid, mida kasutasime polnud eriti mugavad. Otsisime väga pikalt sobivat partnerit, kuid lõpuks leidsime – tegime uued disainid, tegime ka uue logo. Tahtsime, et Futurefoods kõnetaks natuke pehmemalt seda, mida me sihime – et tervislik toitumine ei pea olema karm. Panime pakendite tellimuse sisse – 3000 pakendit!

Siis tuli liikuda edasi tootmiskoha juurde – meie esimese tootmiskoht oli Tallinnast mitukümmend kilomeetrit väljas, mis tegi logistika ja igapäevase liikumise väga ebaloogiliseks. Saime aru, et peame leidma midagi lähemale. Kui me uut kohta otsima hakkasime, ei osanud me aimata, mis peavalu see on! Kes oleks võinud arvata, et peaaegu olematu rahakotiga väiketootjal ei ole eriti palju valikuid. Peale pikka otsimist saime lõpuks kontakti läbi tutvuste kaudu ja leidsime endale tootmiskoha. Seekord Tallinnas sees, kuid ajutine – peame endale aprilliks leidma uue koha, kuna tegemist on suveperioodi restoraniga – Sailors Home Cafe. PS, neil on suurepärane menüü, seega kui suvel Piritale on asja, hüpake läbi! 😉
Viimase asjana tuli üle vaadata tootmisprotsess – siiani on reaalselt iga samm tootmisest olnud käsitöö. Iga pudel tuli käsitsi täita ja kõigile tuli peale kleepida 3 erinevat kleepsu. Tüütu ja ajaliselt kulukas töö. Uued pakendid lahendasid meil ära juba kleepimise osa, mis säästis meile korralikult aega, kuid uue pakendi jaoks oli vaja ka uut täitmismeetodit, sest enam ei olnud võimalik tavalise taignadosaatori ja gravitatsiooniga neid täita – oli vaja survet.
Hakkasime otsima masinaid (tegelikult tegelesime nende otsimisega sisuliselt juba septembrist kõige muu kõrvalt) ja leidsime endale novembri keskpaigaks lõpuks sobiva. Aeg surus nii väga peale, et pea iga päev terve novembri vältel sai varahommikust hilisõhtuni veedetud kas kontoris, tootmiskohas või autos tööasju tehes! Siinkohal suur pühendus mu kallile elukaaslasele, kes kõige selle ajal mind ikka vee peal hoidis ❤️

E-poe ehitamine ja lõppsõnad
Eesmärk oli saada kõigega valmis 1. detsembriks, mil lasta välja epood ja hakata uusi tooteid tarnima – vahepeal oli küll tunne, et no selleks ajaks me küll midagi valmis ei jõua, kuid ennäe! Uhke tunne on öelda, et jõudsime – 1. detsembril läks live’i epood ja tarnisime juba uued tooted esimestesse poodidesse ära.
Ka toimiva epoe ehitamine oli suur väljakutse. See on õnneks asi, millega olen ise varem päris palju kokku puutunud, seega sellega tegelemine oli mulle kõige mugavam tegevus kõigi ülesannete hulgast. Meeldivus on muidugi huvitav termin, sest ma arvan, et mul on tänu epoega mässamisele peas vähemalt 100 halli karva rohkem kui enne! Aga sai valmis ka see, toimis ja näeb ok välja! (siiski oleme ka tehnilisele tagasisidele avatud 😀)
Igaljuhul võib öelda, et nüüd on ettevõttele uus hingamine antud ja saab näha, kuidas minema hakkab. Pöidlad on pihus!
Jaaa kui sina peaksid teadma kedagi veel, kellele meie kastmed sobida võiksid, siis loodame, et sa kindlasti suunad nad meid proovima. 🙂 See oli Telgitaguste I osa, loodan, et nautisite lugemist! Tänud teile ja näeme II osas juba varsti! Häid jõule! 🎅
– Markus






